حيــــــــــــاتى
مــــــــــــــرحبا بك فى منتدى حياتــــــــــى .... من فضلك اضغط على زر تسجيل لكى تسمتع معنا ،، وشكرا
حيــــــــــــاتى
مــــــــــــــرحبا بك فى منتدى حياتــــــــــى .... من فضلك اضغط على زر تسجيل لكى تسمتع معنا ،، وشكرا
حيــــــــــــاتى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

حيــــــــــــاتى

منتدى حياتى ،، منتدى الإبداع والتميز

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
مـــــرحبــــــــــــا بكم فى منتدى حيـــــــــــــاتى .... اتمنى ان تستمتعوا معنا Smile

الفرق بين الحب والرومانسية

كاتب الموضوعرسالة
MoSTaFa
Admin
MoSTaFa

الفرق بين الحب والرومانسية Empty
مُساهمةموضوع: الفرق بين الحب والرومانسية   الفرق بين الحب والرومانسية Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 25, 2009 3:53 pm

كلام فى الحب والرومانسية

فى الاول خلينا نتكلم على الحب الاول . الحب: ما هو الا ارتياح نفسى من انسان الى انسانة معينة بيصاحب الارتياح دة شوق ولهفة وخوف واول ما يشفها بتدخل قلبو اصلو مش يعرف يتحكم فى قلبو مش بمزاجة العملية دى القلب هو اللى بيتحكم فيها وبيسيطر فيها غصب عن عقلك وبيحجب العقل عن التفكير ويخلية ميعرفش اية الصح ولا اية الغلط وممكن قلبك يخليك تقرب منها مع ان عقلك بيقلك ممكن يحصلك مشاكل بسبب قربك منها بس قلبك وما يريد ومش هتقدر تسبها ولو حتى سبتها قلبك على طول بيفكرك بيها ومش هتنساها هتفضل فكرها طول حياتك حتى لو عشت زمنك وزمن الى بعدك وفى حجات بتشد قلبك للبنت ممكن جملها ممكن رقتها ممكن شخصيتها ممكن تفكيرها قريب منك حجات كتير وكل واحد وقلبة على راى اللى بيقول القلب وما يريد و اجمل حاجة فى الموضوع دة كلو لما تكون بتحبك و مهتمة بيك وبتخاف عليك قوى زيك وبكدة الاتنين بيتعلقو فى بعض قوى هى بتزود حبة وهو بيزود حبها ومشاعره بتكبر كل يوم عن يوم و تتحرك نحيتها عن الاول وبعد كدة يبدا يتبرمج برمجة تعتبر كلية طول الوقت بيفكر فيها بتوحشة ونفسة يسمعها ويشوفها طول الوقت ومهما طال الوقت معاها بيعدى ثوانى . ومهما قصر الوقت من غيرها بيعدى سنة.وبتيجى بعد كدة الرومانسية

ثانيا الرومانسية
نتكلم بقى فى الرومانسية: الرومانسية دى المرحلة اللى بتيجى بعد ماتتعلق بيها بتبقى عاوز تشفها و اول ماتشوفها عاوز تجرى عليها وضمها على قلبك و الرومانسية مراحل ومراحل الرومانسية كالاتى تبقى عاوز تبص فى عنيها مع الكلام اللى بتقولو ليها ودى اول مرحلة وبعد كدة هتبقى عاوز تمسك ايديها وضمها بايدك الاتنين وتقربها على صدرك على الناحية الشمال ودى المرحلة التانية وبعد كدة بتبقى عاوز تضمها لقلبك

لو ختو بالكم الفرق بين الاتنين واضح الرومانسية يعنى كل حاجة بتحسها بس مش بتعبر عنها بكلام انتا بتنفذها ولكن الحب هو كل حاجة بتحسها بتعبر عنها بالكلام لما تاخد عقلك وقلبك وتفكيرك وتبقى عايز تعمل اى حاجة فى الدنيا ليها علشان ترضيها ومتزعلهاش منك وتفكر ازاى تسعدها وعلشان تسعدها لازم تبقى ناجح فى عملك وكل حاجة خطوة فى حياتك علشان كدة انا بعتبر الحب لية فايدة كبيرة بس بردو لية ضرر ودة هتكلم علية قريب عن الفراق

cheers cheers cheers
affraid affraid
https://7yatie.ahlamontada.net

صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» يا ريت الحب كلة كدة
» كلام عن الحب
» يا ترى لية الحب اعمى؟؟؟؟؟
» اذا كنت تبحث عن الحب في قلب يكرهك !!!